Zmiana karty SIM w BlackBerry OS – co warto wiedzieć?

Avatar
Piotr Barycki
23.04.2013

Karta SIM jest prawdopodobnie najrzadziej wymienianym czy nawet wyciąganym z telefonu elementem. Przeważnie od zakupu, aż do sprzedaży (lub wrzucenia do szuflady) telefonu pozostaje w nim bez nawet najdrobniejszej zmiany położenia. Czasem jednak, podczas zmiany operatora w kraju lub za granicą, musimy dokonać takiej operacji. Co wtedy z usługą BIS, naszymi kontami pocztowymi, BBM i innymi aplikacjami?

Oczywiście zakładamy przypadek, w którym na nowej karcie SIM także mamy aktywną usługę BIS. W innych sytuacjach niewiele pozostaje do opisania.

BlackBerry 6 i starsze

W przypadku tych systemów, oprócz zalogowania się do BlackBerry ID, konieczna może być dodatkowa aktywacja wszystkich skrzynek pocztowych, polegająca po prostu na ponownym wprowadzeniu haseł dostępu.

W tym celu wyszukujemy aplikacji konfiguracji email na telefonie (ta sama, za pomocą której skonfigurowaliśmy wcześniej pocztę), która po uruchomieniu automatycznie powinna powiadomić nas o zmianie karty SIM i konieczności ponownego wprowadzenia haseł. Wprowadzamy hasła dla wszystkich skrzynek i potwierdzamy operację. Od tego momentu wszystko będzie działać dokładnie tak, jak działało wcześniej. Przy zmianie karty SIM na poprzednią kartę, należy przeprowadzić taką samą procedurę.

Dla pewności możemy zrestartować urządzenie przez wyjęcie baterii.

BlackBerry 7

Jeśli posiadamy nowszy smartfon BlackBerry, należy przede wszystkim zalogować się na to samo BlackBerry ID (w przeciwnym razie zostaną usunięte WSZYSTKIE dane z naszego telefonu). Od tego momentu wszystko powinno działać bez najmniejszych problemów. Jeśli jednak występują, należy wykonać podobną operację z ponowną rejestracją kont pocztowych jak w przypadku BlackBerry 6.

Co jeszcze warto wiedzieć?

  • Usługa BIS u nowego operatora nie musi być dokładnie taką samą wersją usługi BIS, jak u naszego dotychczasowego operatora. Po prostu niektóre funkcje, nie obsługiwane przez inną wersję BIS nie będą działały po zmianie karty SIM
  • Ze względu na zmianę zasad działania BIS przy zmianie karty SIM należy koniecznie przed sprzedażą całkowicie wyczyścić pamięć naszego telefonu – w przeciwnym wypadku nowy właściciel może być w stanie w dalszym ciągu odbierać nasze maile czy mieć dostęp do książki adresowej
  • Konto BIS nie jest już „na sztywno” przywiązane do karty SIM i przy odpowiednio przeprowadzonych powyższych procedurach może „przeskoczyć” na naszą nową kartę SIM
  • Nie ma żadnego limitu dokonywania tych operacji
  • W BlackBerry World istnieje limit 15 zmian urządzenia w ciągu roku, o czym warto pamiętać, jeśli planujemy przekładać naszą kartę tu i tam i zawsze logować się na nasze BlackBerry ID
  • BlackBerry ID jest w stanie obsłużyć (z pełnym dostępem do BlackBerry) – jeden terminal z BlackBery 7.1 lub starszym, jeden tablet BlackBerry PlayBook oraz jeden smartfon z BlackBerry 10
  • Powyższa zasada nie dotyczy BBM w najnowszej wersji z integracją z BBID – ten jest w stanie działać jednocześnie tylko na jednym urządzeniu i wszystkie próby zalogowania się do BBM na innym urządzeniu z tym samym BBID spowodują przeniesienie danych i wyłączenie tej usługi na poprzednim