BlackBerry AppWorld w statystykach po raz kolejny

Avatar
Piotr Barycki
01.07.2010

BlackBerry AppWorld nie jest niestety dostępny w Polsce w wersji pełnej, jednak specjalistom z Distimo nie przeszkadza to ani trochę, ponieważ ich okresowe badania dotyczą tylko amerykańskiej części rynku, czyli tej, która ma dostęp do praktycznie wszystkich aplikacji. Po raz kolejny możemy się przekonać, że „zakazany dla nas owoc” jest… drogi. W przeciwieństwie do wszystkich (!) konkurentów nie ma ani jednej aplikacji poniżej 2$ (minimalna cena to 2,99$ czyli ok. 10zł), a odsetek aplikacji od 5$ do 10$ wyróżnia się negatywnie na tle innych sklepów (równie dużo aplikacji z tego przedziału ma jedynie Windows Market Place).

Jeśli chodzi o ilość aplikacji, do których mamy dostęp (bo są darmowe), to w tym przypadku nie odstajemy zbytnio od konkurencji – średnio co czwarta aplikacja w BlackBerry AppWorld jest darmowa i jedynie Android Market (57%) i Palm App Catalog (34%) wyróżniają się na tle konkurencji.

W przypadku kiedy jednak moglibyśmy kupować w BB AppWorld, aplikacja płatna kosztowałaby nas średnio około 7$, co jest wynikiem zdecydowanie najwyższym. Kilkadziesiąt centów średnio zaoszczędzilibyśmy w sytuacji, kiedy wybrany przez nas program pochodziłby ze zbioru 100 najpopularniejszych.

W związku z tym, że nie mamy (i nie wiemy kiedy będziemy go mieć) dostępu do płatnej części AppWorld, zapraszamy serdecznie do zapoznania się z ofertą BBApps.pl – oferta momentami lepsza, a dostępność w Polsce bezdyskusyjna 🙂