BlackBerry w USA wciąż na podium

Avatar
Piotr Barycki
02.02.2011

Sprzedaż BlackBerry na terenie Stanów Zjednoczonych może być pewnego rodzaju wskaźnikiem ogólnej kondycji Research In Motion. W okresie wakacji zeszłego roku sytuacja była bardzo niejasna – wszystkie trzy najpopularniejsze systemy operacyjne (BBOS, iOS, Android) posiadały mniej więcej równy udział w amerykańskim rynku smartphone’ów. Kto wyszedł z tego pojedynku zwycięsko?

Okazuje się, że chyba nikt nie jest w stanie powstrzymać rozpędzonej armii zielonych robotów, instalowanych w telefonach praktycznie wszystkich producentów. Bogaty wybór i umiarkowane ceny (oraz brak iP w Verizonie) sprawiły, że w grudniu zeszłego roku, aż 43%  kupionych telefonów wyposażonych było w autorski system operacyjny Google. BlackBerry w tym samym czasie osiągnęło wynik na poziomie 20%, czyli o ponad połowę mniejszy.

Patrząc jednak na ogólne zestawienie, trzeba przyznać, że… jeszcze nie jest tak źle, jak mogłoby się wydawać po pierwszej części badań. Udział produktów Research In Motion nadal wynosi około 27%, czyli tyle samo co Android i zaledwie o jeden procent mniej niż iPhone. Pojedynek wciąż nie jest więc rozstrzygnięty i każdy z graczy nadal posiada taki sam „kawałek tortu”. Przy tak gwałtownym rozprzestrzenianiu się Androida, ciężko jednak będzie utrzymać w USA nawet drugą pozycję…

via: androidguys.com
źródło: nielsen