[NSFW] BlackBerry rządzi w biznesie. Każdym.

Avatar
Piotr Barycki
04.02.2011

Od dawna w naszej świadomości funkcjonuje niezmiennie pojęcie BlackBerry jako terminala biznesowego. Wielkie korporacje wyposażone w serwery BES, obsługujące setki, jeśli nie tysiące użytkowników jednocześnie, mniejsze kompanie korzystające z BESX, czy kilkuosobowe firmy zadowalające się prostym BIS’em. Najnowsze badania dowodzą, że BlackBerry można spotkać w biznesie na każdym poziomie – od najwyższych pięter przeszklonych wieżowców, aż po… ulice i ich mroczne zakamarki.

Opublikowane przez magazyn wired.com dane pokazują, że żaden z producentów nie zdołał dotrzeć do pracowników pracownic najstarszego zawodu świata lepiej, niż kanadyjski Research In Motion. Wśród przebadanych ankietowanych, aż 70% pań mogło pochwalić się posiadaniem smartfonu BlackBerry, natomiast iPhone’ posiadało zaledwie 11%. Udział Androida jest w tej branży tak znikomy, że został on zakwalifikowany do kategorii ogólnej „inne”.

Niestety wired.com nie przyjrzał się bliżej temu zjawisku, nie dając nam odpowiedzi na najważniejsze pytanie – „dlaczego?”. Być może powód jest prosty i ten sam dla wszystkich ‚szczebli’ biznesu – bezpieczeństwo 🙂 Jak twierdzi serwis techeye.net, tak duża popularność produktów RIM w tym zawodzie nie ma raczej związku z nieszczęsną domeną zarejestrowaną ostatnio przez kanadyjskiego producenta BlackBerry… 😉

PS: Określenie NSFW oznacza materiał nie nadający się zbytnio do przeglądania w pracy (Not-Safe-For-Work). Całą zawartość artykułu i umieszczone w nim linki przeglądacie na własną odpowiedzialność.

fot.: r-l-d-amsterdam.com