Research In Motion kontynuuje ekspansję

Avatar
Piotr Barycki
09.02.2011

Podczas gdy uwaga niemal całego świata zwrócona jest na wyniki sprzedaży pochodzące z jednego z największych rynków – Ameryki Północnej, Research In Motion konsekwentnie realizuje swój wieloletni plan ekspansji na rynki nieco bardziej egzotyczne. Tylko w ciągu ostatnich dwóch miesięcy, Kanadyjczykom udało się uruchomić swoje rozwiązania w dwóch kolejnych krajach, na dwóch różnych kontynentach.

Pod koniec stycznia tego roku, RIM wraz z operatorem U Mobile, oficjalnie ogłosili rozpoczęcie świadczenia usług BlackBerry na terenie niemal 30 milionowej Malezji. Biorąc pod uwagę ilość odwiedzających ten kraj turystów (ponad 8 milionów rocznie), łączna ilość klientów oraz zyski płynące z tego kroku mogą być naprawdę wysokie. Należy również pamiętać, że dostępność usług BlackBerry na terenie państwa może być istotnym atutem, podczas wybierania miejsca na wakacje, lub spotkania biznesowe – w krajach, w których operator nie świadczy takich usług, nasze BlackBerry będzie niemal całkowicie bezużyteczne, nawet jeśli nasz operator macierzysty umożliwia nam dostęp do BIS lub BES.

Dziś ogłoszono również wprowadzenie BlackBerry do innego, nieco mniej odległego, ale wciąż egzotycznego dla nas kraju – Namibii, gdzie z „Jeżynek” będzie mogło korzystać potencjalnie nieco ponad 2 miliony obywateli.

W zeszłym roku Research In Motion udało się ‚zdobyć’ m.in. rynki takie jak Chiny, które dodatkowo otrzymały już kilka dedykowanych modeli, zapewniających wydajniejszą pracę w tamtejszych sieciach. Warto również wspomnieć o tym, że po raz pierwszy w historii przygotowano specjalną konferencje DevCon, odbywającą się na terenie Azji.

Mapa obrazująca globalny zasięg BlackBerry zaczyna powoli pokrywać się z mapą prezentującą wszystkie tereny zamieszkane – ponad 500 operatorów i dostawców w ponad 170 krajach dostarcza nam terminali i usług niezbędnych do ich poprawnego funkcjonowania. Nic nie wskazuje na to, aby ta ekspansja miała się szybko zakończyć…