BIS w Play już dostępny – co warto wiedzieć?

Avatar
Piotr Barycki
15.03.2011

To co nie było możliwe jeszcze kilka godzin temu, od około godziny 7:00 stało się rzeczywistością – usługa BlackBerry Internet Service w sieci Play jest już aktywna (co możemy potwierdzić osobiście). Co warto wiedzieć przed, po i w trakcie aktywacji? Postaraliśmy się zebrać kilka najważniejszych pytań na ten temat i (w miarę możliwości) odpowiedzieć na nie.

1. Dla kogo BIS?

Dla wszystkich osób posiadających umowę firmową lub indywidualną. Szczegóły można odnaleźć w tym miejscu.

2. Czy użytkownicy mixa/prepaida w najbliższym czasie będą mogli skorzystać z BIS?

Na chwilę obecną brak jest informacji na ten temat.

3. Ile kosztuje BIS?

24,48zł za jeden miesiąc użytkowania usługi.

4. Co daje mi BIS?

W skrócie – poprawne funkcjonowanie telefonu BlackBerry. Dzięki niemu możemy skonfigurować do 10 skrzynek pocztowych, korzystać z wbudowanych aplikacji BlackBerry, komunikatorów i wybranych aplikacji producentów trzecich, nie ponosząc przy tym dodatkowych opłat. Bezpłatne (i nielimitowane) jest również przeglądanie internetu za pomocą wbudowanej przeglądarki (oraz wybranych przeglądarek firm trzecich).

5. Co może być dodatkowo płatne?

Należy uważać na media strumieniowe (streaming), takie jak np. YouTube – przy przeglądaniu treści tego typu zostaniemy obciążeni dodatkowymi kosztami, zgodnymi z zapisanymi w naszej umowie/taryfie. Należy również upewnić się, że aplikacje, które potrafią korzystać z połączenia BIS, mają w opcjach ustawiony ten typ połączenia.

Dodatkowo płatne jest też wszelkiego rodzaju udostępnianie internetu (np. do laptopa z wykorzystaniem kabla USB lub innego połączenia)

6. Czy BIS działa w roamingu krajowym?

Tak, działa. Nie są za niego również naliczane dodatkowe opłaty

7. Czy BIS działa w ‚normalnym’ roamingu?

Tak. W tym przypadku jednak naliczane są standardowe opłaty wynikające z obowiązującego nas planu taryfowego i stawek roamingowych.

8. W jaki sposób mogę aktywować BIS w Play?

  • Z klawiatury telefonu wybrać numer *111*115*1# (taryfy prywatne) lub *111*116*1# (taryfy firmowe), a następnie wcisnąć zieloną słuchawkę
  • Wybrać na klawiaturze telefonu krótki kod *111# a następnie w sekcji Promocje wybrać odpowiednią opcję
  • Skorzystać z serwisu https://24.playmobile.pl

Po aktywacji usługi warto jest wyciągnąć i ponownie włożyć baterię do urządzenia.

9. Kiedy mogę aktywować BIS?

W dowolnym momencie okresu rozliczeniowego – usługa zostanie włączona w tym samym okresie, w ciągu 24h od zgłoszenia żądania. Opłata za usługę zostanie pomniejszona o kwotę proporcjonalną do dni, które minęły już w bieżącym okresie rozliczeniowym (np. jeśli aktywujemy ją 5 dnia okresu rozliczeniowego, od kwoty bazowej odjęte zostanie ok. 5zł).

10. Co muszę zrobić, aby móc zacząć korzystać z BIS?

W tym celu należy skonfigurować swoje urządzenie za pomocą aplikacji na telefonie, lub za pomocą przeglądarki internetowej z poziomu PC. Jest to jedyna forma konfiguracji – nic nie trzeba robić w późniejszym czasie (np. nie trzeba w ustawieniach TCP/IP wpisywać ‚blackberry.net’).

Info: Skorzystanie z pierwszej możliwości wyklucza najczęściej możliwość skorzystania z drugiej z nich.

11. Jak upewnić się, że usługa jest aktywna?

Łatwo rozpoznać to na podstawie wskaźnika zasięgu na ekranie głównym telefonu. W przypadku, kiedy BIS zostanie poprawnie aktywowany, litery określające rodzaj dostępnej technologii transmisji danych będą duże (GPRS, EDGE), lub pojawi się przy nich uproszczone logo BB (w przypadku 3G).


Pytania dodatkowe:

  • Ile zajmuje w rzeczywistości aktywacja usługi BIS – w naszym przypadku zajęło to mniej niż 30 minut
  • Czy możliwa jest synchronizacja kalendarza i listy kontaktów z Gmailem – Tak.
  • Czy działa BIS przez WiFi – tak.
  • Czy działają mapy BB – właśnie sprawdzamy 🙂
  • Czy wszystkie usługi w zakładce „Stan usług” są prawidłowo wyświetlone – tak, niezależnie od tego czy jesteśmy w zasięgu Plusa czy Play’a
  • Czy naprawdę działa w roamingu Plusa – taaaaaak
  • Czy działają MMS – tak
  • Czy działa Facebook – tak
  • Czy działa Twitter, AppWorld, GoogleTalk, etc – tak

To chyba tyle na ‚dobry początek’ – miłego mailowania, surfowania, BBM’owania i wszystkiego, co tylko przyjdzie Wam do głowy. Dajcie znać, jeśli macie jakiekolwiek pytania – być może będzie je warto (wraz z odpowiedziami) dodać do powyższego spisu?