BlackBerry nadal bezkonkurencyjne w Kanadzie

Avatar
Piotr Barycki
02.06.2011

„Wszędzie dobrze, ale w domu najlepiej” – tym cytatem można by podsumować opublikowane niedawno wyniki Research In Motion, który w dalszym ciągu utrzymuje niezagrożoną pozycję lidera na rynku kanadyjskim, dystansując wyraźnie wszystkie urządzenia i systemy operacyjne konkurencji.

Udział terminali z logo BlackBerry w Kanadzie jest bez wątpienia imponujący i stanowią one ponad 42% wszystkich smartfonów na tamtejszym rynku. Daleko za nimi plasuje się iOS, z wynikiem 31% oraz Android, będący w posiadaniu zaledwie 12% użytkowników.

Na początku tego roku Research In Motion objął pozycję lidera na rynku Wielkiej Brytani, kontynuując równocześnie swoją ekspansję na rynki nieco bardziej egzotyczne (m.in. chiński) oraz uzyskując doskonałe wyniki na rynkach Ameryki Południowej i Afryki. Nieco gorzej prezentują się osiągnięcia z jednego ze zdecydowanie najważniejszych obszarów – Stanów Zjednoczonych, gdzie w marcu tego roku, według niektórych badań, został nieznacznie prześcignięty przez autorski system Google – Andoroida. Różnica w tym przypadku wynosiła jednak niecały 1% (30,4 vs 31,2).

W najbliższych miesiącach RIM planuje premierę kilku urządzeń pracujących pod kontrolą nowej wersji systemu operacyjnego – BlackBerry 7, oraz wyposażonych w podzespoły, o których do tej pory mogliśmy wyłącznie pomarzyć. Odświeżeniu ulegnie praktycznie każda z serii, dzięki czemu otrzymamy zarówno terminale pod praktycznie każdym względem „klasyczne” (Curve 9360), ewolucyjne (Bold 9900), czy wręcz w pewien sposób przełomowe (Touch/Volt). W przyszłym roku na popularyzację BlackBerry na wszystkich rynkach może wyraźnie wpłynąć linia zupełnie nowych super-smartfonów, o których niestety na razie wiadomo jedynie to, że zarządzać nimi będzie specjalna odmiana BlackBerry Tablet OS, a ich serce stanowić będą procesory o dwóch rdzeniach.

 

via: financialpost