RIM zmniejsza prognozy sprzedaży BlackBerry PlayBooka?

Avatar
Piotr Barycki
22.06.2011

Pomimo faktu, że sprzedaż PlayBooka w ciągu kilku pierwszych miesięcy była powyżej oczekiwań (500 000 dostarczonych i 300 000 sprzedanych od połowy kwietnia), wiele wskazuje na to, że Research In Motion może z pewnych powodów nieco spowolnić produkcję swojego tabletu. Według jednego z tajwańskich dostawców podzespołów, kanadyjski producent BlackBerry wyraźnie zmniejszył ilość zamówień.

Jeśli informacje te okażą się prawdziwe, zamiast planowanych na drugi kwartał 2,4mln sztuk, do dystrybucji trafi ich zaledwie 800 000-900 000, co stanowi zaledwie 1/3 wcześniejszych planów. Podobne kroki miały również podjąć inne firmy z tej branży, takie jak np. Acer.

Analitycy z optymizmem patrzą jednak na przyszłość tabletu RIM, głównie ze względu na mającą dopiero nadejść premierę wersji wyposażonej w moduły 3G i 4G, która powinna wyraźnie zwiększyć sprzedaż. Do tej pory Kanadyjczycy mieli bowiem poważny problem – urządzenie do poprawnego funkcjonowania wymagało podłączonego terminala BlackBerry, podczas gdy operatorzy niezbyt chętnie przyglądali się takiemu rozwiązaniu (oferującemu m.in. bezpłatny internet w ramach usług BIS i BES). Do tej pory w USA ciężko odnaleźć ten tablet w salonach operatorów, a AT&T w dalszym ciągu nie udostępnia oficjalnie aplikacji BlackBerry Bridge.

Na wzrost sprzedaży mogą również wpłynąć zapowiadane jeszcze na ten rok aktualizacje, przynoszące m.in. aplikacje do obsługi email i PIM, oraz „app-playery”, umożliwiające obsługę programów pisanych z myślą o Androidzie i BlackBerry OS.

via: bgr/digitimes