[FAQ] Czym różni się rejestracja "przez WWW" od rejestracji "przez aplikację"?

Avatar
Piotr Barycki
16.08.2011

Pierwszym krokiem, którego należy obowiązkowo dokonać po zakupie nowego terminala BlackBerry i wykupieniu usługi BIS jest rejestracja, która umożliwi nam późniejszą konfigurację i wykorzystanie całego potencjału urządzenia. Do tego celu prowadzą dwie drogi – aplikacja „Konfiguracja email” na telefonie i odpowiednia dla naszego operatora strona WWW. Które z rozwiązań jest lepsze, łatwiejsze i które z nich warto wybrać?

Już na samym początku trzeba zaznaczyć: niezależnie od tego, którą z opcji wybierzemy, będziemy mieć dostęp do praktycznie identycznych opcji – jedyną różnicą będzie sposób, w jaki się do nich dostajemy.

O czym należy pamiętać? O tym, że w większości przypadków wybór jednej opcji powoduje blokadę lub ograniczenie drugiej (zwłaszcza jeśli dokonamy najpierw konfiguracji przez aplikację) do momentu, kiedy nie usuniemy naszego konta BIS (czego nie możemy dokonać samodzielnie). W ten sposób, jeśli wybierzemy na początku aplikację „Konfiguracja email”, najprawdopodobniej przy próbie logowania przez WWW natkniemy się na taką informację:

Nie można uzyskać dostępu do Twojego konta za pośrednictwem przeglądarki HTML. Aby uzyskać dostęp do usługi BlackBerry Internet Service, skorzystaj z przeglądarki.

O ile sam komunikat jest niezbyt przejrzysty, o tyle informuje nas właśnie o tym, że pierwszej konfiguracji dokonaliśmy za pomocą zainstalowanej w telefonie aplikacji i to właśnie z niej mamy skorzystać, jeśli chcemy cokolwiek zmienić w ustawieniach naszego konta BIS. Oczywiście nie ma w tym nic złego i nie powinniśmy się o nic martwić – w dalszym ciągu mamy dostęp do pełnej gamy możliwości. Dlaczego tak się dzieje?

Fakt ten wynika z różnicy w sposobie, w jaki terminal BlackBerry przypisywany jest do konta BIS na naszej karcie SIM. W tym przypadku (co łatwo zauważyć przy pierwszej konfiguracji i dalszych logowaniach), aplikacja nie prosi nas o żadne informacje (PIN i IMEI) – konto jest całkowicie „automatyczne”. Rejestracja przez stronę WWW naszego operatora wymaga za to szeregu danych: PIN, IMEI oraz nazwy użytkownika i hasła, których nie otrzymujemy podczas rejestracji przez „Konfigurację email”. Dlatego też przy próbie założenia konta przez WWW po rejestracji przez aplikację otrzymamy informację równoznaczną z tym, że konto dla danego terminala już istnieje.

Czy więc cokolwiek różni obydwie metody dostępu do naszych ustawień? Jedynie sposób, w jaki możemy je edytować i niewielkie szczegóły:

Dlaczego lepsza jest aplikacja?

  • Jest dostępna zawsze z poziomu telefonu, bez konieczności uruchamiania komputera
  • Jest niesamowicie prosta w obsłudze
  • Łatwiejsza zmiana terminali
  • Brak jakichkolwiek danych do zapamiętania
  • Gwarantuje możliwość synchronizacji kontaktów i kalendarza

Dlaczego lepszy jest panel WWW?

  • Możemy z niej korzystać nawet, gdy telefon znajduje się daleko od nas
  • Możemy z niej korzystać nawet, gdy telefon jest poza zasięgiem
  • Możemy z niej korzystać nawet, gdy telefon jest jest rozładowany
  • Edycja i wprowadzanie danych może być łatwiejsza na dużym ekranie komputera
  • Nie dotyczą ją problemy oprogramowania naszego terminala

Na co pozwala nam i panel WWW i aplikacja?

  • Dodawanie i usuwanie kont email oraz modyfikacja ich ustawień
  • Ustawianie filtrów dla wiadomości email
  • Wysyłanie rejestrów usług
  • Dostęp do informacji pomocnicznych
  • Aktywację synchronizacji kontaktów i kalendarza dla wybranych kont (nie we wszystkich przypadkach)

Więcej informacji: