BlackBerry dominuje w Wielkiej Brytanii jako medium reklamy mobilnej.

Avatar
Jakub Hajost
17.01.2012

BuzzCity – globalna sieć reklamowa z zasięgiem obejmującym miliony użytkowników urządzeń mobilnych na całym świecie – opublikowało kwartalny raport na temat rynku reklamy mobilnej w Wielkiej Brytanii.

Głównym wnioskiem płynącym z raportu jest to, że branża m-commerce na świecie będzie napędzania głównie przez kobiety i dojrzałych użytkowników, gdyż na razie największą grupę użytkowników stanowią młodzi mężczyźni. W Wielkiej Brytanii jednak kobiety stanowią już 49% użytkowników mobilnego internetu.

Główne kategorie usług, za które użytkownicy są skłonni zapłacić za pośrednictwem urządzenia mobilnego, to:

  • Usługi służące do pozostawania w kontakcie
  • Lifestyle i rekreacja
  • Podróże

Według raportu ilość reklam wyświetlanych przez BuzzCity wzrosła z roku na rok o 142% (z 52 miliardów do 126 miliardów).

Wydaje się jednak, iż najbardziej zaskoczyła wszystkich informacja, że na Wyspach aż 69% odsłon reklam pochodzi z terminali BlackBerry.


Mimo spadku na rzecz urządzeń Apple, to poprzez urządzenia z Jeżynką w logo, łączy się z internetem i ogląda najwięcej reklam, większość Brytyjczyków. Oprócz tego BlackBerry nadal dominuje pod względem wyświetleń reklam w Meksyku i Stanach Zjednoczonych.


Pełny raport (wraz z udziałem poszczególnych urządzeń w innych miejscach świata) można przeczytać tutaj (pdf).