Obejście problemu z konfiguracją poczty email

Avatar
Piotr Barycki
19.01.2012

Od dłuższego czasu na forum coraz częściej pojawiają się użytkownicy mający poważny problem z brakiem możliwości konfiguracji poczty email na swoich urządzeniach – w większości przypadków po wybraniu opcji „Konfiguracja email” wyświetlana jest jedynie informacja, według której… nasza sesja (czymkolwiek jest) wygasła. Nie wiadomo niestety jaka jest dokładna przyczyna ani rozwiązanie tego problemu, ale istnieje za to sposób, aby zażegnać ten problem i móc skonfigurować konto pocztowe bez konieczności dezaktywacji i ponownej aktywacji usługi BIS.

Do tego będą nam potrzebne:

Po co to wszystko? Z prostego powodu – jeśli wybraliśmy początkowo konfigurację email z poziomu telefonu, nie możemy założyć już konta przez stronę internetową operatora, a jeśli do tego nie możemy zalogować się do niej przez telefon – jesteśmy bezradni. BlackBerry Management Center pozwala za to na konfigurację poczty przez stronę WWW niezależnie od sposobu jaki wybraliśmy wcześniej. Wystarczy więc dodać nasz telefon do „konsoli”, skonfigurować email i… po kłopocie. Oczywiście nie musimy być firmą ani podawać zmyślonych firmowych danych – w moim przypadku firma „Rodzina” z adresem domowym nie miała żadnych problemów z zaistnieniem w bazie RIM.

Konfiguracja całego rozwiązania jest banalnie prosta i wystarczy uważnie wczytać się w instrukcję – jeśli mamy na naszych terminalach zainstalowany BlackBerry Protect oraz poprawnie skonfigurowane BlackBerry ID, całość nie powinna zająć nam więcej niż 15 minut.

Przy okazji istnieje duża szansa na to, że magicznie odblokuje się aplikacja do konfiguracji email w terminalu i do Management Center nie będziemy musieli zaglądać już nigdy (chyba, że nam się spodoba).

UWAGA: Rozwiązanie to było jak na razie testowane wyłącznie na jednym urządzeniu, więc jeśli ktoś będzie miał ochotę je przetestować, będziemy wdzięczni za podzielenie się efektami!