Research In Motion wciąż rozważa podział firmy

Avatar
Piotr Barycki
24.06.2012

W zależności od tego, jakie rezultaty przyniosą najbliższe miesiące, w trakcie których na rynek trafić mają pierwsze urządzenia z BlackBerry 10, Research In Motion może zdecydować się na podział firmy na dwie części i ewentualną sprzedaż jednej z nich – donosi brytyjski The Sunday Times, powołując się na swoje anonimowe źródła.

W ten sposób, od oddziału tworzącego oprogramowanie i zajmującego się rozwiązaniami sieciowymi (BIS, BES, etc.), oddzielony zostałby oddział zajmujący się produkcją sprzętu, który według ostatnich ostrzeżeń CEO RIM, może w najbliższych kwartałach przynosić nawet straty. W krytycznej sytuacji drugi z nich mógłby zostać sprzedany, a wśród potencjalnych zainteresowanych po raz kolejny wymienia się dwóch gigantów, którzy nie posiadają żadnego lub posiadają niewielkie doświadczenie w produkcji czy dystrybucji sprzętu tego rodzaju – Amazon i Facebook.

Zdaniem informatorów The Sunday Times, innym rozwiązaniem mogłoby być zachowanie firmy w całości, przy odsprzedaży jednak sporej części udziałów większej firmie związanej z branżą mobilną lub ogólnie pojętą technologią. W tym przypadku, zainteresowany miałby być Microsoft.

Po raz kolejny również pojawiła się informacja, jakoby jednym z potencjalnych rozwiązań branych pod uwagę przez RIM było udostępnienie technologii bezprzewodowych BlackBerry innym producentom telefonów i oprogramowania. Mogłoby to umożliwić im nie tylko dostęp do bezpiecznego przesyłu danych, ale także nielimitowanego lub praktycznie dowolnie limitowanego przez operatorów dostępu do sieci.

W ostatnim czasie Research In Motion nawiązał współpracę z  bankami RBC Capital oraz JP Morgan, które mają pomóc w przygotowaniu planów na najbliższą przyszłość producenta smartfonów i tabletów BlackBerry. Nowy CEO kanadyjskiej korporacji wielokrotnie podkreślał, że na chwilę obecną – z wyjątkiem sprzedaży całej firmy – możliwe są wszystkie dostępne rozwiązania. Zaczynając od licencjonowania oprogramowania systemowego, przez sprzedaż lub licencjonowanie patentów, aż po sprzedaż części „aktywów” firmy.

Zanim jednak od razu sprzedamy w mediach część lub całość RIM, należy pamiętać, że prawdopodobnie rozwiązania podane powyżej są tylko zbiorem rozwiązań branych pod uwagę przez RIM przy współpracy z zatrudnionymi do tego celu analitykami i ekspertami. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, możliwe że nigdy żadne z nich nie zostanie wdrożone w życie. Jeśli natomiast będzie inaczej – przekonamy się o tym pewnie w ciągu kilkunastu najbliższych miesięcy.

via: reuters/The Sunday Times