Research In Motion wygrywa walkę o znak "BBM"

Avatar
Piotr Barycki
01.06.2012

Pomimo tego, że w ostatnim czasie wiele firm postanowiło spróbować swojego szczęścia z osłabionym RIM i z mniej lub bardziej uzasadnionych powodów pozwać kanadyjskiego producenta BlackBerry, wiele wskazuje na to, że większość takich działań nie przyniesie im żadnych rezultatów oprócz dodatkowych kosztów prowadzenia spraw sądowych. Zaraz po sprawie związanej z Kodakiem, sąd odrzucił także żądania innej firmy, która rościła sobie pełne prawa do stosowania znaku handlowego „BBM”.

Zgodnie z decyzją sędziego, która była do przewidzenia już od pewnego czasu, Research In Motion nie musi rezygnować z nazwy „BBM”, wykorzystywanej również przez „BBM Canada”, przez wzgląd na fakt, że obydwie firmy działają w różnych sektorach biznesu. Prawdopodobieństwo pomylenia ich przez potencjalnych odbiorców usług jest więc minimalne, w związku z czym, zgodnie z kanadyjskim prawem, w grę nie wchodzi tutaj nakładanie na RIM kar finansowych czy zakazów korzystania z nazwy czy logo BBM.

BBM Canada powstało w 1944 jako Biuro Pomiarów Nadawczych (Bureau of Broadcasting Measurement). Zgodnie ze złożonym pod koniec zeszłego roku wnioskiem, prawnicy firmy oczekiwali od RIM zaprzestania używania skrótu BBM w Kanadzie oraz 15 milionów dolarów odszkodowania (z czego 5 milionów to odszkodowanie retorsyjne, a 10 milionów kompensacyjne).

Jim MacLeod, prezes BBM Canada nie zdecydował jeszcze, czy będzie odwoływał się od wyroku sądu.

via: theglobeandmail