Co piąty tablet w Kanadzie to BlackBerry PlayBook

Avatar
Piotr Barycki
17.07.2012

BlackBerry PlayBook być może nie stał się pogromcą iPada, ani też nie zdominował pozostałej części światowego rynku, ale z całą pewnością trafił w gusta całkiem sporej grupy użytkowników, co potwierdzają m.in. wyniki osiągnięte w Kanadzie, gdzie udział tego urządzenia zbliża się coraz szybciej do 20%.

Na chwile obecną tablety BlackBerry PlayBook stanowią dokładnie 19% wszystkich sprzedanych i używanych w tym kraju urządzeń, co stawia je wprawdzie daleko za iPadem (spadek z 80% na 56%), ale i wyraźnie przed całą resztą stawki. Inni gracze w tym samym czasie zdobyli zaledwie około 5% (Acer, Asus) rynku, podczas gdy pozostałe firmy nie odegrały praktycznie żadnej znaczącej roli.

Na taki wynik pierwszego tabletu RIM wpływ może mieć wiele czynników – od ceny, lokującej go raczej w kategorii sprzętów z niższej półki, podczas gdy możliwościami przewyższa on większość z nich, przez usprawniony wyraźnie system w wersji 2.0 i bardzo dobrą jakość wykonania, aż po możliwość aktualizacji do BlackBerry 10, która będzie dostępna już w pierwszym kwartale przyszłego roku.

W ciągu najbliższych tygodni do sklepów na całym świecie powinna trafić także druga wersja tabletu BlackBerry PlayBook, wyposażona m.in. w lepszy procesor, moduł NFC oraz modem umożliwiający łączenie z sieciami 4G (wersja amerykańska) oraz 3G+ (reszta świata). Wiele wskazuje także na to, że już po premierze BlackBerry 10, doczekamy się także debiutu wyczekiwanego od bardzo dawna tabletu z ekranem o przekątnej 10″ i wyraźnie powiększoną wbudowaną pamięcią.

via: techvibes