7,4 miliona sprzedanych smartfonów, 80 milionów użytkowników, BlackBerry 10 na czas i 2,3 mld dolarów w zapasie

Piotr Barycki
27.09.2012

Research In Motion zaskoczył praktycznie wszystkich już po raz drugi w tym tygodniu. We wtorek zaprezentował światu system, którego jeszcze do tej pory nie widzieliśmy, a dziś zaprezentował wyniki kwartalne – które choć zdecydowanie nie należą do rewelacyjnych – są i tak o wiele lepsze lepsze niż oczekiwano. W rezultacie akcje kanadyjskiego producenta BlackBerry po ogłoszeniu skoczyły o ponad 20%.

Wśród najważniejszych informacji z dzisiejszego komunikatu odnajdziemy m.in.:

  • Baza aktywnych użytkowników BlackBerry wzrosła do około 80 milionów
  • Gotówka i jej ekwiwalenty, oraz krótko i długoterminowe inwestycje wzrosły do wartości 2,3 miliarda dolarów, czyli o około 100 milionów dolarów w stosunku do poprzedniego kwartału
  • Cash flow z działalności operacyjnej wyniósł około 432 miliony dolarów
  • Przychód wyniósł 2,9 miliarda dolarów, wzrastając o 2% w stosunku do Q1 i o 31% mniej niż w analogicznym kwartale zeszłego roku
  • Strata netto (GAAP – czyli wg. ogólnie akceptowanych zasad księgowania) wyniosła 235 milionów dolarów, albo 45 centów rozwodnionej straty na akcję, skorygowana strata netto to 142 miliony dolarów, albo 27 centów rozwodnionej straty na akcję
  • Sprzedanych zostało 7,4 milionów smartfonów BlackBerry
  • Sprzedano około 130 000 tabletów BlackBerry PlayBook
  • 60% przychodów pochodziło z urządzeń, 35% z usług, 5% z oprogramowania i innych źródeł

Research In Motion przewiduje, że kolejne kwartały przed premierą BlackBerry 10 mogą być jeszcze trudniejsze, zwracając uwagę na coraz większa konkurencję na rynku, możliwy spadek przychodów z tytułu świadczenia usług bezprzewodowych oraz spadku zainteresowania obecnymi smartfonami w obliczu coraz bliższej premiery BlackBerry 10. Mimo wszystko producent BlackBerry deklaruje podjęcie wszelkich niezbędnych działań sprzedażowych i marketingowych mających pozwolić na jak najlepsze wyniki sprzedażowe obecnych urządzeń z systemem operacyjnym BlackBerry 7.

Research In Motion planuje także dalszą realizację programu mającego pomóc w uzyskaniu kolejnych oszczędności.

  • ROJ

    Brawo BB

  • fffff

    Zwiększyli bazę klientów sprzedając telefony poniżej kosztów produkcji. No braffo, nie ma co.

  • lovelyjobly

    na rynkach rozwinietych traca klientow, zyskuja na rozwijajacych sie gdzie ludzie kupuja low endy, kto kupi N i L ?

    • A to już zawsze mają sprzedawać tylko na rozwijających się?

  • payday loans

    Pretty nice post. I just stumbled upon your weblog and wanted to say that I’ve truly enjoyed browsing your blog posts. In any case I’ll be subscribing to your rss feed
    and I hope you write again soon!

  • Wojtek

    Takie pytanie mi się nasuwa jak czytam wyniki BB.
    Czy nie powinni się zainteresować tym jak sprzedawane są ich usługi u operatorów, np. 100mb ograniczenia w T-Mobile w Polsce, za kwotę jak inni dają bez limitu?
    Lub ogólna niechęć i brak wiedzy w temacie BB i usług BB?
    Przecież tu zaczyna się sprzedaż, nie na desce kreślarskiej RIM'u!