Brakujące aplikacje systemowe po aktualizacji? To nie problem

Avatar
Piotr Barycki
14.09.2012

Od czasu do czasu może się zdarzyć, że po instalacji najnowszej wersji oprogramowania systemowego BlackBerry, nawet po przywróceniu praktycznie wszystkich danych, nie odnajdziemy na nim niektórych teoretycznie fabrycznie zainstalowanych programów. Problem ten może dotyczyć przede wszystkim dodatków takich jak np. notatnik czy języki interfejsu lub słownika. Na szczęście rozwiązanie jest bardzo proste i nie wymaga od nas dodatkowej instalacji czegokolwiek na komputerze ani tym bardziej reinstalowania OS na telefonie.

Wszystko co należy zrobić to:

  • Uruchomić BlackBerry Desktop Software i połączyć z nim urządzenie (tylko USB, nie Bluetooth)
  • Wybrać zakładkę „Aplikacje”
  • Wybrać odpowiednie, brakujące aplikacje i/lub języki
  • Wybrać opcję „Zastosuj”

Jeśli jednak coś pójdzie nie tak i na liście z zakładki „Aplikacje” wyświetlane są wyłącznie aplikacje firm trzecich, zainstalowane przez nas, może to oznaczać, że:

  • Nie posiadamy zainstalowanego na komputerze odpowiedniego oprogramowania dla naszego urządzenia – jeśli jednak problem pojawił się po aktualizacji nie powinno być tego problemu.
  • Coś poszło faktycznie nie tak – ten przypadek również nie powinien mieć miejsca tuż po aktualizacji, jeśli jednak już wystąpi, prawdopodobnym rozwiązaniem jest wyczyszczenie całej pamięci urządzenia i instalacja systemu od nowa.

Warto jednak pamiętać o tym, że powyższe dwa problemy mogą występować przede wszystkim w sytuacji, gdy staramy się doinstalować aplikacje systemowe z OS, który mamy zainstalowany na komputerze, ale którego nie instalowaliśmy bezpośrednio z tego komputera na naszym smartfonie. W 99% pozostałych przypadków proces ten powinien przechodzić całkowicie bezboleśnie.

Oprogramowanie BlackBerry Desktop Software możemy pobrać z tego miejsca.