Jak (tymczasowo) rozwiązać problem z opóźnieniami Gmail?

Avatar
Piotr Barycki
07.01.2013

Rozwiązanie problemu z Gmailem po stronie Google lub RIM, w zależności od tego kto faktycznie zawinił i po czyjej stronie leży największa część winy za obecną sytuację, może potrwać… właściwie nie wiadomo jak długo. Na szczęście sytuację udało się już przynajmniej częściowo opanować niektórym użytkownikom, którzy nie omieszkali podzielić się swoim rozwiązaniem z innymi czytelnikami w komentarzach.

Na początku należy z pozycji aplikacji do konfiguracji poczty usunąć nasze dotychczasowe konto pocztowe w domenie Gmail, a następnie:

  • Uruchamiamy aplikację do konfiguracji poczty na smartfonie BlackBerry
  • Wybieramy „Konfiguruj inne konto e-mail”
  • Wybieramy „Inne”
  • Wprowadzamy NIEPRAWIDŁOWĄ nazwę konta i NIEPOPRAWNE hasło (nie można wpisać @gmail.com w żadnym przypadku)
  • Klikamy „Kontynuuj”
  • Akceptujemy komunikat i wybieramy „Uzupełnię ustawienia”
  • Wybieramy „POP/IMAP”
  • Wprowadzamy prawidłowy adres email wraz z końcówką gmail.com
  • Wprowadzamy prawidłowe hasło
  • Ustalamy serwer poczty email na imap.gmail.com
  • Wprowadzamy naszą nazwę użytkownika
  • Zapisujemy ustawienia

Od tego momentu nasza poczta dostarczana jest błyskawicznie z wykorzystaniem push dla technologii IMAP. Niestety w związku z tym tracimy chociażby wszelką (choć i tak jest dość umowna) dwukierunkową synchronizację, która od tej pory działa wyłącznie w jedną stronę (z telefonu do komputera/serwera).

Niestety przy okazji tego rozwiązania pojawia się kolejny problem – przestaje działać także synchronizacja kontaktów i kalendarza, co w obliczu braku aplikacji Google Sync może być dla niektórych dość sporym problemem. Jeśli jednak najbardziej zależy nam na wiadomościach email, przeniesienie się na „standardowy” IMAP powinno okazać się dobrym wyjściem z problemu.

Tak czy inaczej, w dalszym ciągu czekamy na ewentualną oficjalną informację w sprawie powodu awarii oraz planowanego terminu jej usunięcia.