Problemy z Gmailem? Nie jesteś sam

Avatar
Piotr Barycki
06.01.2013

Opóźnienia w dostawie poczty nawet do kilku godzin, problemy z synchronizacją czy nawet całkowity brak odebranych wiadomości email – tak niestety może prezentować się od kilku dni współpraca poczty Google ze smartfonami BlackBerry. Problemy występują przy tym niezależnie od sieci, wersji oprogramowania czy nawet kraju, w jakim znajduje się użytkownik smartfonu.

Niestety na ten moment nie jest znane żadne skuteczne rozwiązanie. Według niektórych, pomaga usunięcie i ponowne dodanie konta (niezbyt często pomaga), ponowne wyłączenie i włączenie obsługi POP/IMAP po stronie poczty Gmail (według niektórych użytkowników – czasem pomaga) oraz standardowe zabiegi, takie jak usuwanie czy ponowne przesyłanie rejestrów usług. Istnieje przy tym spore prawdopodobieństwo, że nie pomoże żadne z dostępnych rozwiązań i jedyne co pozostaje to… oczekiwanie na samoczynne rozwiązanie problemu.

Na razie nie wiadomo po czyjej stronie leży dokładnie problem, ale bardzo prawdopodobne, że jest to wina nie RIM, ale Gmaila. Pozostaje nam więc czekać na oficjalny komunikat jednej ze stron lub ostateczne „ciche” rozwiązanie.