Wyniki finansowe BlackBerry już 28 marca

Avatar
Piotr Barycki
27.02.2013

Zgodnie z harmonogramem, już 28 marca tego roku oficjalnie zaprezentowane zostaną wyniki finansowe BlackBerry za czwarty kwartał roku fiskalnego 2013, uwzględniające m.in. początkową sprzedaż pierwszych modeli z OS 10.

Konferencja i transmisja na żywo rozpoczną się o godzinie 8:00 czasu ET. Dostęp do nich można uzyskać dzwoniąc na numer  1-800-814-4859 lub za pośrednictwem smartfonu z BlackBerry 10, tabletu BlackBerry PlayBook lub komputera pod adresem http://ca.blackberry.com/company/investors/events.html.

Pełny zapis konferencji dostępny będzie około dwóch godzin później pod numerem (+1)416-640-1917 (kod 4501383#) oraz pod tym samym adresem internetowym co powyżej.

Wyniki obejmować będą okres od grudnia roku kalendarzowego 2012 do marca roku kalendarzowego 2013. Rok temu, jeszcze pod nazwą Research In Motion, kanadyjski producent dostarczył na rynek ponad 11 milionów smartfonów i pół miliona tabletów BlackBerry PlayBook. Liczba subskrybentów wyniosła wtedy 77 milionów, a zysk netto 418 milionów dolarów.

Od tego czasu baza subskrybentów regularnie rosła, aby – po raz pierwszy w historii – zmniejszyć się dopiero w ostatnim kwartale, kiedy to z 80 milionów aktywnych użytkowników BlackBerry pozostało 79 milionów. Wyraźnie zmniejszyła się także liczba dostarczanych na rynek urządzeń – nowych smartfonów sprzedano zaledwie 6,9 miliona, podczas gdy sprzedaż tabletu BlackBerry PlayBook nieznacznie tylko przekroczyła 250 tysięcy. Pomimo straty wynoszącej 144 miliony dolarów udało się jednak wygospodarować 600 milionów, które dołączyły do pozostałych oszczędności BlackBerry, wynoszących obecnie prawie 3 miliardy dolarów.

Sytuację tę mają poprawić wprowadzone na wybrane rynku już 31.01.2013 nowe smartfony z systemem operacyjnym BlackBerry 10. W dalszym ciągu nie doczekały się one jeszcze swojego debiutu na terenie Stanów Zjednoczonych, które są jednym z najistotniejszych rynków dla tego typu produktów. Wyniki sprzedaży w USA zostaną uwzględnione więc dopiero w kolejnych zestawieniach finansowych, po marcowym wprowadzeniu do oferty większości amerykańskich operatorów i sprzedawców detalicznych.

Zaplanowane zostały również prezentacje wyników za rok fiskalny 2014, które odbędą się 28 czerwca (Q1), 27 września (Q2), 20 grudnia (Q3) oraz 28 marca (Q4).