Heins: 55% kupujących model Z10 to nowi klienci BlackBerry

Avatar
Jakub Hajost
28.03.2013

Podczas dzisiejszej konferencji z ogłoszeniem wyników finansowych BlackBerry, Thorsten Heins, CEO spółki, podał więcej szczegółów dotyczących miliona dostarczonych (shipped) egzemplarzy BlackBerry Z10.

Przede wszystkim 55% kupujących najnowsze smartfony z jeżyną w logo to zupełnie nowi dla BlackBerry klienci. Ważniejsza jest za to informacja o wskaźniku „sell-through”, czyli procencie dostarczonych urządzeń, które faktycznie zostały kupione przez klientów końcowych. BlackBerry bowiem sprzedało milion egzemplarzy modelu Z10 pośrednikom, operatorom, sklepom itd., czyli łańcuchowi dystrybucji. Według słów Thorstena Heinsa, do końcowych klientów trafiło między dwie trzecie, a trzy czwarte ze sprzedanych dystrybutorom urządzeń.

W reakcji na te słowa prezesa BlackBerry, akcje spółki na nowojorskim NASDAQ lekko zdrożały, ale teraz ich cena rośnie o około 2%.

via marketwatch