BlackBerry potwierdza problem z kopiami zapasowymi w BlackBerry 10

Avatar
Piotr Barycki
20.05.2013

Część z użytkowników próbujących wykonać kopię zapasową danych ze swojego nowego smartfonu np. przed instalacją nieoficjalnej deweloperskiej wersji oprogramowania napotkała dość poważny problem. Cały proces kończy się bowiem w niektórych przypadkach niezbyt miłą informacją o niepowodzeniu.

Usterka ta nie występuje wprawdzie zbyt często, ale jeśli już dotknie właśnie nas, z całą pewnością nie będziemy z tego powodu zbyt szczęśliwi. Pomimo tego, że jest ona znana już od dłuższego czasu, oficjalnie została potwierdzona dopiero dzisiaj, a na pocieszenie otrzymaliśmy dwa rozwiązania.

Problem dotyczy bowiem danych przechowywanych przez aplikacje firm trzecich, które zainstalowaliśmy na naszym urządzeniu. Z jakiegoś powodu, który nie został ujawniony przez producenta, mogą one powodować niepowodzenie całej operacji wykonywania kopii zapasowej. W przypadku więc, kiedy nasze próby zawsze kończą się informacją „Backup did not complete” należy:

  1. Podczas konfiguracji kopii zapasowej z poziomu BlackBerry Link wybrać proces tworzenia selektywnej kopii zapasowej bez uwzględnienia „Danych aplikacji” lub:
  2. Usunąć niepotrzebne aplikacje i spróbować ponownie wykonać kopię zapasową

Pierwsze rozwiązanie nie jest niestety zbyt szczęśliwe, ponieważ powoduje, że w przypadku całkowitej reinstalacji oprogramowania będziemy musieli od nowa konfigurować i/lub instalować wszystkie programy. W drugim przypadku natomiast możemy natrafić na sytuację, w której problematycznym programem okaże się ten, z którego korzystamy na co dzień.

BlackBerry zapowiedziało, że trwają prace nad usunięciem tej niedogodności, w związku z czym w najbliższym czasie powinniśmy spodziewać się niewielkiej aktualizacji oprogramowania BlackBerry Link.