Ankieta: Ilu znajomych masz już na BBM?

Piotr Barycki
05.11.2013

Oficjalny komunikator BlackBerry, podobnie jak smartfony tej marki, nigdy nie zdobył w Polsce większej popularności. Premiera wydania na iOS oraz Androida nieco jednak zmieniła tę sytuację, co potwierdzają chociażby wyniki pobrań – BBM w dalszym ciągu wyprzedza (według AppStore) w naszym kraju pod względem popularności takie pozycje jak Vine, Pinterest, Kik czy nawet Hangouts. Czy jednak przekłada się to faktycznie na wzrost liczby aktywnych użytkowników?

[poll id=”4″]

Aby to sprawdzić, potrzeba oczywiście innych danych niż chwilowa popularność – dlatego też do gry wkraczacie teraz Wy. Wystarczy, że powiecie, ile aktualnie kontaktów widnieje na Waszej liście BBM oraz ile osób udało się Wam przekonać do nowego komunikatora albo ile z nich nie trzeba było do niczego przekonywać i spróbowały same.

[poll id=”5″]

Do dzieła!

  • OWC

    Niestety WhatsApp jest już za bardzo zakorzeniony w myślach ludzi z iOS lub Android. Teraz to BBM pewnie zyska kilku nowych użytkownków ale nie wydaje mi się że przejmą rynek. Choć bardzo bym chciał

    • Paweł

      Słuszne słowa. JEDYNĄ osobą którą namówiłem na BBM jest syn, który i tak korzysta z innych platform komunikacyjnych dla iOS. Twierdzi że aplikacja solidna , co z tego jak rozpoznawalność=ilość kontaktów mierna. W BB czkawką odbija się marketing. Jak kogoś przekonać jak na Z10 nie działa w BBM voice , video. Chciałem namówić żonę ale co z tego jak ona w dalszej kolejności nie może przekonać swoich znajomych korzystających z Vibera Whatsapp itp.

      • jakubhajost

        To są problemy każdego młodego komunikatora, a tym jest BBM na innych platformach. Przekonaj do Vibera kogoś, kto ma WhatsApp. Przekonaj do WhatsApp kogoś, kto ma wszystkich znajomych w Google Hangouts. Przekonaj kogoś do iMessage, jak ma Androida 😉

        • Paweł

          Marketing, marketing, marketing. Jestem „młodym użytkownikiem” -1 BB w życiu . I jak pisałem żadna reklama nie skłoniła mnie do zainteresowania się BB. Słyszałem o firmie, widziałem ale nigdy się nie zainteresowałem…Aż raz czytam e-maila od znajomego a tam „wysłane z BB jakiś tam model”. Na drugi dzień, „ty Marcin” a jak pracuje się na BB ” a on w odpowiedzi „nie znam lepszego telefonu”. To była ISKRA która zapaliła we mnie ciekawość a przez to w dalszej kolejności zakup Z10. I nie żałuję , staram się przekonać do BB jak i BBM innych. w BlackBerry KULEJE marketing.

          • Jacek

            A przeciez wystarczylo by zrobic cos takiego ze za kazdego nowego klienta ktory kupil BB z polecenia ten co polecil dostalby znizke.Powiedzmy 10% czy wiecej na zakup nowej sluchawki BB, uslug czy aplikacji.Wszystko jest do zrobienia tylko trzeba chciec a mam wrazenie ze BB nic sie nie chce.Pewnie mysleli ze beda odcinac kupony do samego konca a tak sie nie da.

          • jakubhajost

            Ponownie: „Przekonaj do WhatsApp kogoś, kto ma wszystkich znajomych w Google Hangouts.” Tu marketing nie ma nic do powiedzenia, niestety. Tylko siła przekonywania użytkowników i sama aplikacja musi się bronić. Gadu Gadu rozkwitło i umarło śmiercią naturalną – obie rzeczy zdarzyły się niezależnie od jakiegokolwiek marketingu.

          • Paweł

            To gdzie ta „iskra” która ma „zapalić” do BBM i samego BB? Tu nie chodzi o wzajemne przekonywanie siebie na forum – komentarz syna wymowny „no fajny ale to kolejny komunikator, mam już inne”. Nie mam argumentu „za” , czegoś dodatkowego, wyjątkowego. Czekam na uaktualnienie gdzie będzie voice i video. Wówczas ponowię „kampanię” reklamy szeptanej.

  • Dominik Kolęda

    „Ile osób udało Wam się przekonać do BBM? – brakuje odpowiedzi „0”

  • tty

    Dlaczego nie ma odpowiedzi NIKOGO?

  • furmantis

    Whoo, czuje się dziwnie, myślałem, iż więcej osób ma tutaj solidną listę kontaktów ^^’ w takiej mniejszości być…

    • Paweł

      Będzie lepiej 🙂