BlackBerry powiększa udział w rynku australijskim

Avatar
Jakub Hajost
04.11.2013

Mieliśmy dodać w tytule słowo „powoli”, bo, co prawda, BlackBerry powiększyło udział w australijskim rynku o ponad 200% w ciągu roku, ale ciągle oznacza to niecałe półtora procent całego tortu. Zmieniliśmy jednak tytuł, gdyż wśród innych platform to było największe tempo wzrostu.

Financial Review donosi, że według najnowszego badania grupy Kantar Worldpanel ComTech, BlackBerry od września 2012 do września 2013 powiększyło udział w australijskim rynku od 0,4% do 1,3%. Trudno powiedzieć, czy taki wzrost oznacza trwałą zmianę, niemniej jednak jest to wreszcie pozytywna informacja. W Australii to Android stracił kosztem pozostałych platform, choć we wrześniu ciągle miał ponad 55 procent rynku na antypodach.

Zyskały wszystkie platformy: iOS z 25,9% do 32,9%, Windows Phone z 4,6% do 9,3% – ale to BlackBerry odnotowało najszybsze tempo wzrostu. Bądź co bądź, wzrost z 0,4 do 1,3 procent to aż trzykrotne powiększenie dotychczasowego udziału w rynku. Czy wsparcie ze strony niektórych australijskich instytucji pomoże dodatkowo przyspieszyć tempo wzrostu? Tylko czas pokaże. Na razie możemy się pocieszać, że BlackBerry to urządzenia dla 1 procenta najbogatszych ludzi, ale ciągle liczymy na większy come back.

via n4bb.com/source afr.com