ScrOOn pomoże w rozwoju BBM

Piotr Barycki
22.11.2013

Okazuje się, że wśród związanych z BlackBerry ruchów na rynku znajdowała się nie tylko nieudana próba sprzedaży firmy – jeszcze w maju tego roku zarząd kanadyjskiego producenta zatwierdził… zakup francuskiego startupu ScrOOn. Informacja ta została jednak potwierdzona dopiero dzisiaj.

ScrOOn, zajmujący się do tej pory zarządzaniem profilami wielkich światowych marek (Orange, Louis Vuitton, Warner Bros. Entertainment, etc) w najważniejszych sieciach społecznościowych, ma pomóc BlackBerry w takim ukierunkowaniu rozwoju BBM oraz platformy BBM Channels, aby przynosiły one jak największe zyski.

Kanadyjski producent smartfonów zapowiedział już kilka tygodni temu, że nie planuje wprowadzić reklam do aplikacji BBM. Jedynym źródłem zysku mają być właśnie Kanały BBM, w których możliwe będą w przyszłości chociażby sponsorowane wpisy i podobne rozwiązania.

Aktualnie BBM Channels dostępne są wyłącznie dla systemów operacyjnych BlackBerry OS oraz BlackBerry 10, jednak docelowo mają trafić również na smartfony z Androidem i iOS. Data premiery tych wydań nie jest niestety jeszcze znana – początkowo zapowiadano ją na jesień tego roku, jednak niedługo później deklaracje te zmieniono na „w najbliższej przyszłości”.

Przejęcie ScrOOn było pierwszym ujawnionym zakupem BlackBerry od ponad roku, kiedy dokonany został zakup Paratek Microwave Inc. Efektem tego przejęcia jest chociażby nowa antena oraz oprogramowanie odpowiedzialne za zarządzanie połączeniami sieciowymi w modelu BlackBerry Z30.

via: berryreview/bloomberg

  • AP 

    Super! wygląda na to, że może w końcu zaczną się skupiać na wizerunku:)

  • Paweł

    Fajnie tylko, że oficjalnie nadal nie było aktualizacji BBM dla BB OS i BBM Chanels dla starszych urządzeń jak nie było tak nie ma.

    • Paweł

      Kto pisze jako „ja” ?? Jest nas już 2 ? Witaj „imienniku”

  • Adam

    Więc z tym związane jest wprowadzenie BBm na inne platformy 😉