Amazon zadecydował- nie możesz z nimi wygrać to ich zbanuj

Artur Patnaik
Artur Patnaik
04.10.2015

Oczywiście jeśli chodzi o telefony, czy tablety wiadomo, że produkty Amazon nie mają większych szans z konkurencyjnymi modelami, ale FireTV to produkt, który w tym momencie ma tylko dwóch rywali, czyli Apple TV oraz Chromecast od Google.

W związku z tym, że jeszcze żadne rozwiązanie nie ma dominującej pozycji na rynku Amazon postanowił całkiem sprytnie ze swojej oferty sklepu internetowego wycofać możliwość zakupu przystawek konkurentów.

Ani Apple TV, ani Chromecast nie pozwalają na oglądanie materiałów z subskrypcji Prime Video, więc teoretycznie można w ten sposób uzasadnić rezygnację z tych modeli, szczególnie, że firma Jeffa Bezosa wciąż będzie sprzedawać inne produkty konkurujące z Fire TV i Fire Stick, takie jak Roku, Microsoft Xbox, czy Sony PlayStation, ale kompatybilne z usługą Prime.

Oczywiście Amazon, Apple i Google wiedzą dobrze, że kluczem do pieniędzy są subskrypcje i przywiązanie użytkowników. Świetnym przykładem są usługi od Spotify, czy Netflix, więc giganci też z pewnością chcieliby mieć swój udział w rynku strumieniowania treści. Poprzez odcięcie istotnego kanału dystrybucji Amazon zapewnia sobie przewagę, gdyż jak wiadomo wygoda i dostęp do towaru są kluczowe zaraz obok przyciągającego OS i marketingu.

Apple i Google nie odpowiedziało jeszcze na decyzję Amazon.