[Poradnik] Jak pozbyć się zablokowanego BlackBerry Protecta

Adrian Wilczek
Adrian Wilczek
05.05.2016

W związku z wieloma pytaniami odnośnie zablokowanego Protecta w stylu „Nie da się jakoś tego odblokować? Panie, ja zapłace”, przedstawiam działającą metodę do „usunięcia” zabezpieczającej funkcji anti-thief  jaką BlackBerry zaimplementowało w system BB10 od wersji 10.3.2.

Co prawda sposób ten nie usuwa do końca wcześniej włączonego Protecta, lecz unieważnia jego działanie. Nie mogę do końca tego rozgryźć, chociaż z drugiej strony telefon działa, można zalogować się na inne BlackBerry ID i to powinno wystarczyć.

STEP I

Pobieramy wybrane przez nas wybrane oprogramowanie w wersji 10.3.1 ze strony developer.blackberry.com Każdy wie lepiej jaką posiada wersję telefonu, więc nie będę ich przedstawiał. Dla ułatwienia i poprawności wersji OSu polecam sobie sprawdzić wersję telefonu na pudełku lub w informacjach o urządzeniu.

Dla modeli Classic oraz Leap posiadam osobne oprogramowanie. Do pobrania z tego linku (Mega)

STEP II

Uruchamiamy pobrany Autoloader, podłączamy urządzenie i czekamy, aż skończy się proces ładowania systemu do telefonu.

Po skończonym wgrywaniu OSu, przechodzimy wstępnie konfigurację, by móc dostać się do logowania do BlackBerry ID. Tam wpisujemy nowe BBID i przechodzimy do opcji BlackBerry Protect, którą należy włączyć, inaczej całe starania na nic się nie zdadzą!

Logowanie zakończone. Czas na bardziej żmudną część zadania…

STEP III

Przechodzimy do finalnej aktualizacji urządzenia. Można to zrobić poprzez Autoloader, program BlackBerry Link lub w telefonie. Po zainstalowaniu się naszej aktualizacji sprawdzamy, czy funkcja Protect jest włączona. Jeśli nie, włączamy i wszystko gotowe.