Samsung powoli przejmuje rodzimy rynek Apple, a LG wspina się w górę

Adrian Wilczek
Adrian Wilczek
11.05.2016

Rywalizacja tych dwóch producentów urządzeń mobilnych ciągle trwa, odbijając sobie nawzajem rynki zbytu, ale tego firma z Cupertino chyba się nie spodziewała. 

Samsung i Apple jako liderzy, a zarazem giganci pod względem sprzedaży smartfonów zacięcie próbują prześcigać się w kwestii nowości wdrażanych w swoich produktach oraz cyferek w specyfikacjach, rankingach i badaniach rynku.

Ku zdziwieniu, USA właśnie przestało być „pod kontrolą” jabłka. Analitycy z Counterpoint Research w swoim badaniu rynku zanotowali bardzo ciekawe wzrosty i spadki sprzedaży i według nich, Apple w Stanach Zjednoczonych zajmuje obecnie drugie miejsce. Ich sprzedaż telefonów w marcu spadła o 5,8% względem zeszłorocznego wyniku w trzecim miesiącu roku. To bardzo zaskakująca informacja – przecież iPhony mają bardzo mocną pozycję w tym kraju. W każdym razie od kwietnia zeszłego roku Koreańczycy musieli zadowolić się pozycją wicelidera, aż do teraz.

Co ciekawe w USA LG także nie ma na co narzekać. „Obcy” rynek nie jest dla nich trudnością i pozostają trzecim najpopularniejszym producentem smartfonów według Counterpoint Research, zamykając procentowy udział w rynku na poziomie 17%. Szczerze, LG na dzień dzisiejszy jest smartfonem godnym polecenia i każdy znalazłby coś dla siebie z w miarę oryginalnym designem, który w porównaniu z portfolio Samsunga nie ma dwóch czy trzech wzorów.

Źródło: PhoneArena