Szkodliwy plik trwale uniemożliwia wysyłanie wiadomości na iPhonie

Grzegorz Dudek
Grzegorz Dudek
30.12.2016

Bezpieczeństwo systemu mobilnego to stan rzeczy, który niezwykle trudno osiągnąć. Regularnie docierają do nas informacje o złośliwym oprogramowaniu przeznaczonym dla urządzeń pracujących pod kontrolą Androida lub iOS. Dlatego tak ważne są regularne aktualizacje systemu. Wprowadzają one nie tylko nowe funkcje, ale również, a może przede wszystkim, poprawki zabezpieczeń.

Niedawno w sieci pojawiły się kolejne informacje o nowym, złośliwym oprogramowaniu przeznaczonym na smartfony z logo nadgryzionego jabłka. Tym razem jego działanie jest szczególnie uciążliwe, gdyż powoduje ono stałą utratę dostępu do aplikacji wiadomości. Problem dotyczy urządzeń pracujących na systemie iOS 9 oraz nowszych wersjach.

Wszystko zaczyna się od otrzymania wiadomości, w której znajduje się plik przypominający kontakt. Jeśli spróbujemy na niego kliknąć aplikacja przestanie działać. Co ciekawe problemu nie da się pozbyć wykorzystując tradycyjne sposoby czyli: zamykając aplikację, czy ponownie uruchamiając urządzenie. Nieustannie podczas próby uruchomienia aplikacji wiadomości będzie nas witał biały ekran.
Każdy może zrobić znajomemu taki przykry prezent i wysłać „kontakt”, który pozbawi go możliwości wysyłania wiadomości. Konieczne jest wykorzystanie do tego aplikacji iCloud Drive przez, którą przesyłamy wspominany, szkodliwy plik.

Jeśli twoje urządzenie zostało pozbawione możliwości wysyłania wiadomości należy odwiedzić odpowiednią stronę internetową i kliknąć w podany link. Zostaniemy poproszeni o zgodę na otworzenie aplikacji wiadomości i tym sposobem uratujemy swój telefon.

Link do strony dzięki, której naprawimy swoje urządzenie znajduje się w opisie poniższego filmu.

źródło: EverythingApplePro -YouTube , phonearena.com