Wyniki finansowe Huawei za 2016 rok

Dominik Jonatowski
Dominik Jonatowski
31.03.2017

Chińska firma cały czas pokazuje, że nie można jej lekceważyć, stawia również na profesjonalną fotografię oraz udowadnia, że jest producentem produktów premium. Czasy kiedy firma Huawei była mało rozpoznawalna mamy dawno za sobą, o czym świadczą liczne reklamy i wszechobecność urządzeń w sklepach, jak i u operatorów komórkowych. Dodatkowo w Polsce ciężko przejść obojętnie obok firmy, którą reklamuje nasza piłkarska perełka, jaką jest bez wątpienia Robert Lewandowski.

Możecie mówić, że to wszystko mało istotne fakty i na Was nie robi to wrażenia, ale wyniki finansowe, które przedstawiła dzisiaj firma mówią zgoła co innego. Huawei jest ciągle na fali wznoszącej i póki co nie planuje się zatrzymać.

Wzrost, wzrost i jeszcze raz wzrost!

W otrzymanym dzisiaj materiale prasowym czytamy, że roczne przychody firmy za 2016 rok wyniosły 75,1 mld USD, co w przeliczeniu na chińskie juany wynosi 521,6 mld. Jest to ogromny wzrost względem poprzedniego roku, ponieważ wyniósł on aż 32%! Zysk netto wyniósł w tym przypadku 5,3 mld USD (37,1 mld CNY), co jest 0,4% wzrostem w stosunku do roku 2016. Jak czytamy dalej, Huawei kontynuował swoją politykę inwestycyjną w obszarze badań i rozwoju, w której nakłady finansowe osiągnęły poziom 11 mld USD 976,4 mld CNY).

– W 2016 roku Huawei skutecznie realizował obraną strategię, osiągając tym samym znaczący wzrost. Bez wątpienia ma na to wpływ fakt, że ludzkość nieustannie dokonuje nowych odkryć w świecie technologii. Technologie informacyjno-komunikacyjne oferują dziś ogromne możliwości biznesowe w wielu obszarach. Pragnę również zaznaczyć, że dalej zamierzamy stawiać potrzeby naszych klientów na pierwszym miejscu. Będziemy konsekwentnie działać na rzecz cyfrowej transformacji światowej gospodarki, ponieważ chcemy tworzyć jak najlepsze rozwiązania dla naszych klientów i efektywnie wspierać przyszły rozwój firmy – mówi Eric Xu, dyrektor generalny Huawei.

Grupa biznesowa Carrier, która należy do Huawei, wygenerowała 41,8 mld USD (290,6 mld CNY) przychodu i w ten sposób osiągnęła 24% wzrost rok do roku. Natomiast grupa biznesowa Enterprise rozwinęła cyfrową transmisję kluczowych obszarów gospodarki dając 5,9 mld USD (40,7 mld CNY) przychody w skali całego 2016 roku. W porównaniu z 2015 rokiem jest to wzrost aż o 47%. Idąc dalej, grupa biznesowa Consumer dostarczyła 139 mld smartfonów na rynek, przynosząc 25,9 mld USD (179,8 CNY) przychodu, co jest również wzrostem w porównaniu do 2015 roku, tym razem o 44%.

– W 2016 roku działalność operacyjna Huawei była w dobrej kondycji, o czym świadczyły duże rezerwy finansowe, mocna i zrównoważona struktura kapitałowa oraz wysoka odporność na ryzyko. W 2017 roku będziemy więc dalej zwiększać efektywność i jakość naszych działań w celu zapewnienia stabilnego rozwoju koncernu – zaznacza Sabrina Meng, dyrektor finansowy Huawei.

W tym roku Huawei kontynuuje swoją politykę i chińska firma zaprezentowała już dwa świetne produkty premium, udoskonalając je na podstawie wyników badania przeprowadzonego na użytkownikach. Właśnie dzięki temu w tegorocznych modelach czytnik linii papilarnych znalazł się z przodu urządzenia, a nie z tyłu, jak to miało miejsce dotychczas. Niestety -dla klienta- Huawei stając się coraz bardziej rozpoznawalną marką, kojarzoną również z produktami premium, podniósł cenę swoich urządzeń. Jedno musicie przyznać na pewno, zaprezentowane wyniki robią wrażenie.

Jeśli rozważasz zakup modelu Huawei Mate 9 Pro zajrzyj do BBSklep!

Czytaj również:

Konferencja Huawei Polska – relacja BBNews!

Honor 6X trafia w końcu do Polski

Nagrody iF Design Award 2017 rozdane!

Mobilny serwis Huawei Polska już na ulicach Warszawy

Huawei Polska oficjalnie pokazało dwa nowe modele – relacja BBNews