Jest kolejny krok ABC Data – Xiaomi trafia do oferty PLAY

Dominik Jonatowski
Dominik Jonatowski
13.04.2017

Wczorajszego dnia stało się to, co było nieuniknione i spodziewane przeze mnie. Jakiś czas temu „męczyłem” przedstawiciela ABC Data odnośnie modeli Xiaomi u polskich operatorów, lecz otrzymałem jedynie informację, że taki jest cel, ale… krok po kroku. Właśnie ten ostatni krok przed wprowadzeniem Xiaomi do operatorów został zrobiony 29 marca.

29 marca ABC Data poinformowało, że jako jedyny oficjalny przedstawiciel i dystrybutor produktów Xiaomi w Polsce rozszerzył współpracę z MediaMarktSatur Polska, czyli z właścicielem MediaMarkt i Saturn. Do tych sklepów trafią smartfony Xiaomi Redmi 4A (w pierwszej kolejności), a następnie Xiaomi Redmi Note 4, Xiaomi Redmi 4X (następca Redmi 3s) oraz akcesoria Mi BOX 4K i Mi Band 2.

-Nawiązanie współpracy z MediaMarktSaturn Polska umożliwi umocnienie marki Xiaomi w segmencie wielkopowierzchniowych specjalistycznych marketów elektronicznych, ale beneficjentami naszej współpracy będą przede wszystkim klienci, którzy uzyskają łatwiejszy dostęp do oficjalnej oferty producenta i wysokiej jakości produktów – dodaje Łukasz Łyżwa, Xiaomi Product Director w ABC Data.

-Jako wiodący sprzedawca elektroniki użytkowej w Polsce, ogromną wagę przywiązujemy do innowacyjnego rozwoju naszego asortymentu – mówi Ireneusz Zygmunt, Dyrektor Działu Zakupu w MediaMarktSaturn. – Naszą ambicją jest zapewnienie wszystkim miłośnikom nowoczesnych technologii szerokiego dostępu do urządzeń idealnie odpowiadających ich potrzebom. Wprowadzenie do oferty produktów Xiaomi to kolejny krok w tym kierunku.

Dzięki temu produkty Xiaomi są już praktycznie we wszystkich najpopularniejszych sklepach w naszym kraju, czas zrobić kolejny krok. Wczoraj rozszerzona została współpraca z operatorem sieci komórkowej Play i do oferty trafia Xiaomi Redmi 4A w taryfie MIX Elastyczny za symboliczną złotówkę.

-Nasza strategia zakładała, aby w pierwszej kolejności skupić się na sklepach specjalistycznych i wielkopowierzchniowych. W krótkim czasie Xiaomi osiągnęło mocną pozycję. W segmencie retail, który specjalizuje się w produktach technologicznych, smartfony Xiaomi generują już ponad 10 proc. sprzedaży. Teraz robimy kolejny krok do przodu. Wprowadzamy markę do kanału operatorskiego. Dla naszego chińskiego partnera ma to kapitalne znaczenie. W Polsce operatorzy sieci komórkowych odpowiadają za sprzedaż ok. 60 proc. smartfonów, a Play jest jednym z kluczowym graczy na tym rynku – mówi Łukasz Łyżwa, Xiaomi Product Director w ABC Data.

Jak widzimy plany związane z wdrażaniem chińskiego producenta do Polski są przemyślane i oficjalny przedstawiciel Xiaomi w naszym kraju, ABC Data, doskonale wie, jak to zrobić, aby odnieść sukces. Rezultaty zresztą widać „na mieście”, ponieważ telefony są coraz bardziej widoczne u innych osób.

Czytaj również:

[Artykuły Czytelników] MIUI 8 okiem Zibskiego

Nowe smartfony i akcesoria Xiaomi, wkrótce trafią do Polski!