Wyniki finansowe BlackBerry za 2Q18.

Mateusz Chodakowski
Mateusz Chodakowski
28.09.2017

BlackBerry opublikowało dziś swoje wyniki finansowe za drugi kwartał 2018 roku obrachunkowego. Jest rekordowo dobrze!

W wartości 238 milionów dolarów osiągniętych przychodów, aż 185 milionów pochodzi ze sprzedaży i licencjonowania oprogramowania oraz usług. Co jeszcze ważne, firma posiada na kontach 2,5 miliarda dolarów wolnej od obciążeń gotówki.

Prezes firmy, John Chen w wielką radością ogłosił, że osiągnięto najwyższą w historii wartość przychodu w segmencie oprogramowania i usług, udało się także wypracować najwyższą od pięciu lat marżę operacyjną. CEO zwrócił również uwagę na niezwykły wzrost w nowych dla BB obszarach, na których skupia się firma po wycofaniu się z produkcji telefonów.

„Umacnia się nasza pozycja w rozwiązaniach związanych z zabezpieczeniami. Jesteśmy liderem branży. Drugi raz z rzędu, we wszystkich sześciu kategoriach raportu publikowanego przez Gartner („Critical Capabilities for High-Security Mobility Management”) otrzymaliśmy najwyższe noty. Pozyskaliśmy nowych klientów związanych z amerykańskimi agencjami rządowymi i dzięki temu, z naszej certyfikowanej przez rząd USA chmury korzysta już 300 tysięcy użytkowników. To oznacza wzrost o 162% w stosunku do poprzedniego kwartału.” dodał Chen.

Po ogłoszeniu wyników, kurs akcji BBRY na nowojorskiej giełdzie zanotował ponad 12% wzrost.

Najważniejsze fakty dzisiejszych wyników:

  • Całkowity przychód: 238 milionów USD
  • Przychód pochodzący z oprogramowania i usług: 185 milionów USD
  • Marża brutto: 74%
  • Wskaźnik rentowności sprzedaży: 9%
  • Dochód: 22 miliony USD
  • EBITDA: 50 milionów USD (14 kwartał z rzędu na plusie)
  • Zapas gotówki w wysokości 2,5 miliarda USD
  • Zdobyte certyfikaty NIAP (SecuSUITE: Szyfrowanie połączeń głosowych oraz wiadomości tekstowych dla rządu amerykańskiego i kanadyjskiego; SecuSUITE to jedyne tego typu rozwiązanie dla urządzeń opartych o iOS, Android oraz system BlackBerry 10)
  • Zdobyta najwyższa ilość punktów we wszystkich kategoriach raportu Gartner’s Critical Capabilities for High-Security Mobility Management – drugi raz z rzędu.

Jak widać, finansowo firma radzi sobie coraz lepiej. Zwrot w kierunku produkcji oraz zarządzania oprogramowaniem zapewniającym bezpieczeństwo danych, z punktu widzenia inwestorów był jedynym słusznym krokiem w momencie gdy przedsiębiorstwo znalazło się na rozdrożu i z każdym dniem traciło pieniądze przez nierentowną produkcję i sprzedaż smartfonów. BlackBerry jako marka oddaliło się od klienta detalicznego pozyskując jednak segment o dużo zasobniejszym portfelu i zdecydowanie silniejszej lojalności. Firma coraz większą uwagę zwraca także w kierunku rozwiązań dla autonomicznych pojazdów (także ich zabezpieczeń) oraz różnego rodzaju oprogramowania dla urządzeń IoT. Być może zatem w najbliższych latach stopień rozpoznawalności kanadyjskiego brandu znów wzrośnie. Oby tak się stało!

Źródło: CrackBerry