BlackBerry London Security Summit za nami.

Mateusz Chodakowski
Mateusz Chodakowski
27.10.2017

W stolicy Anglii właśnie zakończyła dwudniowa, organizowana przez Kanadyjczyków konferencja poświęcona tematyce bezpieczeństwa cyfrowego. BlackBerry jako lider tej branży przedstawiło swoją wizję nadchodzącej przyszłości.

Dwudniową agendę przygotowano z myślą zarówno o klientach końcowych i użytkownikach usług BlackBerry, a także partnerach biznesowych, którzy sprzedają produkty znajdujące się w szerokim portfolio firmy. Łącznie odbyło się ponad 50 różnego rodzaju wykładów, warsztatów i spotkań. W wydarzeniu wzięło udział blisko 400 prelegentów, wśród których nie brakowało najwyższej klasy specjalistów, prezesów firm z branży IT, przedstawicieli producentów samochodów, a także pracowników i administratorów BlackBerry Enterprise Software, deweloperów i innych osób związanych z tematyką szczytu. Pierwszy dzień był otwarty dla wszystkich zainteresowanych, natomiast drugi poświęcony był wyłącznie Partnerom.

Motywem przewodnim wszystkich omawianych tematów były rzecz jasna zabezpieczenia cyfrowe. Dużo uwagi poświęcono branży automotive, z którą jak wiecie z naszych poprzednich wpisów, BlackBerry wiąże duże nadzieje i sporo w ten segment inwestuje. Zapytany przez dziennikarzy BBC, John Chen powiedział, że właśnie teraz, kiedy rynek autonomicznych i coraz bardziej „skomputeryzowanych” samochodów rośnie tak szybko należy skupić się na skutecznym zabezpieczeniu aut. „Dzisiejsze samochody są straszliwie hackowalne” dodał.

Kolejny raz padły pytania na temat odwrotu z rynku smartfonów i kolejny raz CEO musiał tłumaczyć, że urządzenia z logo BlackBerry nie zniknęły i nie znikną z półek. Jedynie kto inny jest w tej chwili produkuje. Poziom zabezpieczeń oraz legendarne elementy tych urządzeń, takie jak klawiatura QWERTY pozostają do dyspozycji klientów i to wszystko dzięki nowej strategii biznesowej firmy opartej na licencjonowaniu.

Podczas poszczególnych spotkań i prezentacji, prelegenci wskazywali z jakimi problemami mogą spotykać się w swoim otoczeniu przedsiębiorcy, pokazując jakie rozwiązania z zakresu ochrony danych, bezpieczeństwa oraz usprawnień dotyczących zarządzania flotą urządzeń ma w ofercie BlackBerry. Jeden z paneli dotyczył także nowego rozporządzenia Unii Europejskiej zawierającego przepisy o ochronie osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych oraz przepisy o swobodnym przepływie danych osobowych. Zapisy nowego prawa unijnego zaczną obowiązywać już w maju 2018 roku i dotyczą tak naprawdę każdego z nas. Udziałowi BlackBerry w RODO (Rozporządzenie o Ochronie danych osobowych) warto poświęcić osobny osobny wpis, którego możecie się wkrótce spodziewać.



Jak wspominałem we wprowadzeniu, podczas dwudniowego szczytu sporo mówiło się na temat samochodów przyszłości, ale zwrócono także szczególną uwagę na obecną sytuację na rynku. Z raportu opublikowanego przez firmę badawczą IHS wynika, że w tej chwili, po drogach porusza się już 112 milionów tzw „connected cars”, które w mniejszym lub większym stopniu są podłączone do internetu, wymieniają informacje, posiadają inteligentne funkcje wspomagające kierowców, a co za tym idzie, są narażone na ataki hakerskie.

BlackBerry dostrzega ten problem, a szefowie firmy znają także prognozy mówiące o niezwykle dynamicznym wzroście wartości rynku zabezpieczeń aut. Dlatego właśnie Kanadyjczycy aktywnie działają na polu bezpiecznego oprogramowania instalowanego w samochodach. Podczas Security Summit ogłoszono nawiązanie partnerstwa z firmą Spring Cloud z Korei Południowej, która dostarcza producentom aut rozwiązania informatyczne związane ze sztuczną inteligencją.

Tegoroczny, europejski Security Summit okazał się dużym sukcesem. Wydarzenie pod tym samym hasłem odbędzie się także w Nowym Jorku w dniach 14-15 listopada. Czekamy!

 

Źródła: us.blackberry.cominside.blackberry.com, TheEconomicTimes, BBC