Honor najchętniej kupowaną marką przez internet

Dominik Jonatowski
Dominik Jonatowski
11.10.2017

Jeśli obserwujecie poczynania chińskich producentów, to zauważycie, jak oni intensywnie działają na naszym rynku. Obok Huawei z Robertem Lewandowskim promującym ich produkty trudno przejść obojętnie, a jak dodamy do tego modele Honor, to ich obecność jest tym bardziej widoczna. W jaki sposób chiński producent chce walczyć? Parametrami i ceną.

Kwotę, jaką musimy przeznaczyć na zakup świeżego „flagowca” coraz częściej przekracza granicę zdrowego rozsądku i dobrego smaku, szczególnie jak spojrzymy w kierunku Samsunga, czy Appla. Huawei chcąc rywalizować z tymi największymi musi dobrze dobierać cenę do swoich produktów, dlatego też wczoraj Honor 9 został obniżony z 2199 zł do psychologicznej ceny poniżej dwóch tysięcy, czyli 1999 zł. Dla przypomnienia, w tej cenie otrzymujemy niemalże to samo, co kupując droższy model Huawei P10.

Honor 9 został wyposażony w 4 GB pamięci RAM oraz 64 GB pamięci wewnętrznej (z możliwością rozbudowania pamięci, dzięki karcie microSD). Sercem tego modeli jest własnej produkcji procesor Kirin 960, który w porównaniu z poprzednią generacją zapewnia większą wydajność. Podwójny aparat w dzisiejszych czasach to już standard i gości on również z tyłu tego urządzenia, w tym przypadku 20 MP oraz 12 MP. Możliwość nagrywania filmów w 4K ze wsparciem wirtualnego dźwięku surround (Huawei Histen 3D Audio). System operacyjny, to oczywiście Android 7.0 Nougat z autorską nakładką EMUI 5.1, natomiast za długi czas na jednym ładowaniu odpowiada bateria o pojemności 3200 mAh z możliwością szybkiego ładowania.

Honor najchętniej kupowaną marką przez internet

Według danych podanych przez Sino Market Research, w pierwszej połowie 2017 roku, to właśnie marka Honor była najczęściej kupowana przez internet na chińskim rynku – ponad 26 mln egzemplarzy. Jeśli spojrzymy na dane z Europy to zauważymy również wzrost. Przykładowo w Finlandii Honor jest numerem jeden na rynku smartfonów, na za naszą wschodnią granicąm czyli w Rosji numer 4! Jak wygląda dynamika sprzedaży w H1 2017 roku? Niemcy – 300%, Włochy – 350%, Francja – tak samo jak w Chinach, jest numerem 1 sprzedaży przez internet, Wielka Brytania – 2000 szt, tygodniowo.

Według mojego imiennika reprezentującego Honor Polska, marka dopiero nabiera rozpędu i na naszym rynku również już niedługo może odnotować wyraźne wzrosty.