W Ameryce Północnej rośnie zainteresowanie BlackBerry Radar.

Mateusz Chodakowski
Mateusz Chodakowski
20.12.2017

Tuż przed ogłoszeniem kolejnych, kwartalnych wyników finansowych Kanadyjczycy ogłosili otwarcie współpracy z firmą Pana Pacific.

Nowy partner BlackBerry to amerykański potentat na rynku samochodów użytkowych. Firma jest dostawcą produktów oraz gotowych rozwiązań dla setek tysięcy przewoźników wyposażając ciężarówki w najwyższej klasy sprzęt elektroniczny, nawigacyjny, komunikację czy nawet mini-lodówki dla kierowców. Dostarcza nie tylko sprzęt, ale zajmuje się również montażem oraz wdrożeniem proponowanych rozwiązań.

BlackBerry natomiast posiada w swej ofercie nowatorski produkt jakim jest Radar, czyli niewielkie urządzenie monitorujące stan przewożonego w samochodzie ładunku. Oprócz podstawowych danych jak lokalizacja czy temperatura panująca w przedziale ładunkowym, Radar odczytuje chociażby wilgotność powietrza czy aktualny status drzwi (otwarte/zamknięte). Wszystkie dane mogą być bezprzewodowo przesyłane do operatora, który na bieżąco monitoruje przewożone dobra. Urządzenie marki BlackBerry zbiera i przekazuje blisko sto razy więcej danych niż standardowy lokalizator GPS używany przez firmy spedycyjne, a oprócz samego odczytywania i przetwarzania wartości, oprogramowanie w sposób czytelny i klarowny przekazuje informacje managerom flot.

Dzięki nawiązaniu współpracy, BlackBerry zyska dostęp do klientów ponad 2 800 punktów dealerskich na terenie Ameryki Północnej. John Trenberth, CEO Pana Pacific powiedział, że jego firma zdecydowała włączyć do oferty BlackBerry Radar ponieważ odczyty parametrów przekazywane w czasie rzeczywistym pozwolą managerom podejmować lepsze decyzje, które w istotny sposób przyczynią się do poprawy wydajności prowadzonego przez nich biznesu.

W imieniu BlackBerry wypowiedział się Philip Poulidis, który podkreślił fakt, że wszyscy są bardzo zadowoleni z nawiązanego partnerstwa. Dodał, że Pana Pacific to firma, która rozwija się myśląc o przyszłości, a jej przedstawiciele zdają sobie sprawę, że najnowsza technologia dostarczana przez kanadyjską korporację ma kluczowy wpływ na rozwój sektora transportu i logistyki.

 

Źródło: Crackberry