QNX i Baidu łączą siły w projekcie autonomicznych aut.

Mateusz Chodakowski
Mateusz Chodakowski
05.01.2018

Podobno mówiło się o tym od tygodni, ale dziś wiemy to już na pewno: BlackBerry i Baidu połączą siły by razem rozwijać technologię połączonych z internetem, autonomicznych pojazdów.

Efektem nawiązanego porozumienia między Kanadyjczykami i inżynierami z Państwa Środka będzie dołączenie QNX do grona partnerów i współtwórców projektu Apollo. Chińczycy zaprosili już wcześniej takich gigantów jak Bosch, Ford, Microsoft, Intel, Nvidia, Daimler, Continental, Delphi czy TomTom. Wszyscy razem będą dążyć do jednego wspólnego celu: by w 2020 roku na drogi zaczęły wyjeżdżać seryjnie produkowane auta poruszające się po nich zupełnie samodzielnie. Już za cztery dni w Las Vegas ma odbyć się duża impreza związana z projektem. Wstęp jest wolny, więc jeżeli akurat będziecie w pobliżu, zarejestrujcie się tutaj.

Li Zhenyu, dyrektor generalny Intelligent Driving Group należącej do Baidu podkreślił, że wykorzystując ogromną wiedzę i doświadczenie BlackBerry, Chińczycy chcą wskazać producentom samochodów drogę, na końcu której znajdować się będzie w pełni autonomiczne, gotowe do seryjnej produkcji auto. Oczywiście dzięki rozwiązaniom wypracowanym przez QNX będzie to pojazd bezpieczny software’owo zarówno jeśli chodzi o zdrowie i życie pasażerów ale także potencjalne włamania hakerskie.

Z drugiej strony, John Wall starszy wiceprezes QNX zwrócił uwagę, że Baidu wykonało olbrzymi postęp w rozwoju sztucznej inteligencji oraz „deep learning”, czyli funkcjonalności dzięki której maszyny same potrafią się uczyć, na przykład na własnych błędach. To, w połączeniu z bardzo szczegółowymi mapami dostarczanymi przez światowych potentatów branży i technologią zabezpieczeń BlackBerry oznacza postawienie solidnych fundamentów pod budowę bezpiecznych, autonomicznych aut.

Wszystko wskazuje na to, że w ciągu kolejnych lat nie będzie miesiąca bez kolejnych wieści z rynku motoryzacyjnego, który bardzo mocno integruje się w tej chwili z branżą IT. Przedsiębiorstwa związane do tej pory ściśle z produkcją części samochodowych zdają sobie sprawę, że przyszłość należy do aut elektrycznych, w których bardzo wielu dostarczanych przez nich komponentów po prostu zabraknie i aby przetrwać, należy szukać dla siebie nowych ścieżek rozwoju. Z wielką uwagą obserwuję rozwój nowego segmentu i myślę, że walka o pierwszeństwo w plebiscycie na najlepszy autonomiczny samochód będzie bardzo ciekawa.

Źródło: Crackberry, Apollo.auto