Wyniki finansowe BlackBerry 1Q19 napawają optymizmem!

Mateusz Chodakowski
Mateusz Chodakowski
22.06.2018

Kanadyjczycy opublikowali dziś rezultaty swojej pracy w I kwartale 2019 roku podatkowego. Jest się czym chwalić!

John Chen CEO BlackBerry ogłosił dziś rano, że firma zanotowała r/r 14% wzrost przychodów pochodzących ze sprzedaży usług i oprogramowania. Dodał także, że software QNX jest już obecny w 120 milionach samochodów poruszających się po drogach na całym świecie. Taka wartość stanowi potrojenie wyników w ciągu trzech ostatnich lat. Chen z wielkim optymizmem patrzy w przyszłość związaną w branżą automotive oraz EoT, w których widzi fantastyczną okazję do rozwoju.

Szczegóły kształtują się następująco:

  • Przychody określane jako non-GAAP z tytułu oprogramowania i usług: $193 miliony (wzrost 14% r/r),
  • Przychody określane jako GAAP z tytułu oprogramowania i usług: $189 milionów (wzrost 18% r/r),
  • Stałe przychody z tytułu oprogramowania i usług stanowią 86% całości (w 4Q18 było to 70%)
  • Całkowite przychody non-GAAP: $217 milionów
  • Całkowite przychody GAAP: $213 milionów
  • Marża brutto: 76%
  • Dochód operacyjny non-GAAP $12 milionów (dziewiąty kwartał z rzędu nad kreską)

Więcej szczegółowych danych możecie znaleźć tutaj.

Niestety, pozytywne wiadomości nie zostały odzwierciedlone na giełdzie, gdzie kurs akcji BlackBerry spada obecnie o prawie 9% do wartości $10,68.

Wyniki i sytuację na giełdzie skomentował sam CEO w krótkiej rozmowie z portalem TheStreet:



Źródło: TheStreet, Utbblogs.com

 

  • aastelix

    Szkoda, że nie wiemy czy BlackBerry zarabia na dostarczaniu androida dla TCL i innych. Albo, jeśli im nie płacą bezpośrednio to jaka jest prowizja za sprzedane telefony z logo jeżyny.

    • kanon7

      Zarabiać na pewno muszą. Bo jak dostarczają tylko oprogramowanie to mają zapłacone od licencji, sztuki lub kwoty umownej.
      Nie mają żadnych wydatków oprócz oprogramowania.
      Ale też jestem ciekaw jak wygląda rozliczenie BB vs TCL i jakie to kwoty.

    • whomanista

      Pewnie zarabiają skromnie. Gdyby zarabiali sporo, z pewnością zatrudniliby więcej osób do zespołu widząc sens inwestycji. W sklepie Google Play chyba w ogóle nie odpowiadają na komentarze użytkowników ich aplikacji. To trochę tak jak z jazdą pociągiem, który spóźnia się 2 godz ale ze strony konduktora i kierownika pociągu nie ma żadnej informacji dla pasażerów. Po prostu sobie milczą. To trochę irytujące dla pasażerów, gdy nie wiedzą kiedy i gdzie dojadą.

  • Mong

    Wynurzenie z dużej głębokości musi potrwać… XD