Najnowszy BBM ma problem z powiadomieniami?

Mateusz Chodakowski
Mateusz Chodakowski
23.12.2018

Dopiero wczoraj zacząłem zwracać uwagę na to, że przestałem słyszeć powiadomienia z mojego ulubionego komunikatora. Okazuje się, że nie tylko ja.

Na szczęście na posterunku, jak zawsze w BlackBerry, zostaje dioda powiadomień, dzięki której nie pominąłem ważnych dla mnie wiadomości. Niemniej byłem pewien, że systemowy dźwięk dzwonka mam ustawiony na maksymalny poziom, a w przeciągu ostatnich minut nie słyszałem charakterystycznego odgłosu generowanego przez aplikację.

Postanowiłem zajrzeć do ustawień programu. Na pierwszy rzut oka wszystko wyglądało normalnie, to znaczy opcja notyfikacji zaznaczona, dźwięk wybrany, kolor diody ustawiony. Moją uwagę przykuła nazwa dzwonka. I tutaj na jaw wyszła anomalia działa komunikatora. Po wejściu w listę, pierwszym zaznaczonym było pole „None”. Zmieniłem z powrotem na BBM, jednak głośność odtworzonego dźwięki była na tak niskim poziomie, że musiałem przyłożyć telefon do ucha.

Cóż, pomyślałem, że to jednorazowa wpadka, zrestartowałem urządzenie i oczekiwałem dalszych wiadomości w rozmowie. Niestety, kolejne wypowiedzi moich rozmówców sygnalizowane były jedynie diodą i ekstremalnie cichym „pipnięciem”. Zacząłem zagłębiać się w ustawienia aplikacji, dźwięku, zmieniać melodie powiadomień, kombinowałem z suwakami głośności… i wtedy odkryłem, że głośność powiadomienia (podczas wybierania melodii w ustawieniach BBM) zaczęła zależeć o poziomu głośności systemowego suwaka „Multimedia” – absurd.

Kiedy wreszcie BBM zaczął sygnalizować nadejście wiadomości odpowiednio głośnym dźwiękiem okazało się, że w ogóle nie zapamiętuje wybranego przeze mnie tonu. Z głośnika wydobywał się dźwięk „Essential”, który jest domyślnym tonem powiadomień smartfona BlackBerry.

Poszedłem więc do ustawień systemowych, następnie wybrałem Aplikacje i powiadomienia > BBM (z listy niedawno otwieranych > Powiadomienia aplikacji > Zakładka Messages > All Notifications > Dźwięk. Niestety tutaj znów zobaczyłem numer, który zmieniłem na „BBM”. Wyłączyłem menu i… kolejna wiadomość została zasygnalizowana głośnym (zgodnym z poziomem głośności dzwonka telefonu a nie Multimediów) ale jednak dźwiękiem „Essential”.

Tracąc już wszelką nadzieję przeinstalowałem całkowicie aplikację. Bez rezultatu. Wciąż te same problemy. Wreszcie trafiłem na widoczny poniżej komentarz w Google Play:

Jak widać jest nadzieja na w miarę szybkie naprawienie błędu. Aby pospieszyć działanie programistów wysłałem przez BBM swoje zgłoszenie o błędzie, opisując pokrótce sytuację.

Jestem ciekaw czy Was także spotkał podobny błąd. Dajcie znać w komentarzach!

Wersja mojego BBM: 3.3.19.69